HIZLI ERİŞİM

1 Her Sayfanız İçin Etkili Meta Etiketleri Oluşturun

En kısa sürede en etkili sonuç alabileceğiniz yönetim hiç şüphesiz sayfalarınızın meta etiketlerini düzenlemektir. Arama motorları sayfalarınızın title (başlık) ve description (açıklama) etiketlerini sonuçlarında gösterir. Başlık ve açıklama kısmında anahtar kelimeyi geçirmeye dikkat edin. Rakiplerinizden daha etkili, cezbedici ve anlaşılır başlık ve açıklama yazın.

2 Sayfanızda Uzun, Kaliteli ve Özgün Yazı Bulundurun

SEO'da en önemli kriter içeriğin kalitesidir. Hedef kitlenizin aradığı bilgiyi en iyi siz sunun. Ele aldığınız konuyu her yönüyle açıklayın. İçeriğinizi başka bir siteden kesinlikle kopyalamayın. Google'da yer alan rakip sayfaların içeriklerini inceleyin ve daha iyisini oluşturmaya çalışın. Yapılan araştırmalara göre Google'da ilk sayfada yer alan sitelerin içeriklerin uzunluğu ortalama 1500 - 2000 kelime uzunluğundadır.

3 Site ve Sayfa Açılış Hızlarını İyileştirin

Google'da aranılan bilgiyi benzer bir çok sitede bulabilmek mümkün. Web sayfanızı içerik olarak doyum noktasına getirdikten sonra yapılması gereken sayfa hızını maksimum seviyeye çıkarmaktır. Web tasarımın kalitesi ve profesyonelliği burada ortaya çıkmaktadır. Web sayfanızın ne kadar hızlı olduğunu Google ve GTmetrix'in ücretsiz araçlarını kullanarak öğrebilirsiniz. İdeal olan bir web sayfasının 2-3 saniye yüklenmesidir. Web sayfanız ne kadar geç açılırsa ziyaretçiler de web sitenizden o kadar çıkış fazla olacaktır. Google'ın yaptığı bir araştırmaya göre mobil kullanıcıların %53'ü yüklenme süresi 3 saniyeyi geçen sitelerden çıkış yapmaktadır. İçeriğiniz ne kadar güzel hazırlanmış olursa olsun kullanıcıların bir kısmı sayfanızın açılmasını beklemeden Google sonuçlarına dönüp diğer sitelere yönelecektir.

4 Sayfanızı Tüm Mobil Cihazlarda Test Edin

Günümüzde mobile uyumlu olmayan web siteleri neredeyse kalmadı. 2010 yılında responsive web tasarımın ortaya çıkmasıyla birlikte artık web tasarımlar da kendilerini bu yönde geliştirmeye başladı. Günümüzde internet kullanıcıların %70'i mobil cihazları kullanıyor. Web tasarımınızın masaüstü görünümünden çok mobildeki durumuna önem vermeniz gerekiyor. Oluşturduğunuz sayfaları her türlü farklı cihazdan test etmenizde fayda var. Zira Android Chrome'da düzgün çalışan bir web sayfası IOS (iPhone) Safari telefonlarda problem yaratabilir. Akıllı telefonların yanı sıra tablet kullanıcıların da sayısı her geçen gün artıyor. Web sayfalarınızı tablet cihazlarında da test etmeniz gerekir.

5 Sayfanızda H1, H2 Başlıklarını Kullanın

İçerik oluştururken Heading yani başlık etiketlerini kullanmaya özen gösterin. Ana başlık anlamına gelen h1 etiketinde meta etiketi olan title kısmına yazdığınız başlığı yazmanız veya üzerinde küçük eklemeler yaparak kullanabilirsiniz. Arama motorları sayfada kullandığınız heading'leri okuytarak içeriğinizin konusunu anlamaya çalışır.

6 Sayfanızı Resim, Video ve Infografiklerle Zenginleştirin

Sayfanızı sadece yazıyla doldurarak ziyaretçilerin dikkati çekmeniz oldukça zordur. Sayfanızda özgün resim, video veya infografik gibi görseller hazırlayarak ziyaretçilerinizi sayfanızda daha uzun süre tutar ve daha keyifli zaman geçirmelerini sağlarsınız. Oluşturacağınız multimedyaları mümkün olduğunca sitenize yük getirmesine izin vermemelisiniz. Resimlerinizi kullanmadan önce tinypng ile sıkıştırarak sayfanıza minimum ağırlık yüklemiş olursunuz. Youtube videolarınızı da iframe içerisinde göstermek yerine video resmini yerleştirip popup olarak açmanız faydalı olacaktır.

7 Sayfa Linki Kısa, Basit ve Anahtar Kelimeyi İçermeli

Web sitenizin linkleri seo açısından oldukça önemlidir. Mümkün olduğunca kısa ve sadece anlamlı kelimeler içermelidir. Anahtar kelimenizi alan adınıza yakın tutmaya özen gösterin. Kelime aralarına alt çizgi "_" yerine tire "-" koymayı tercih edin.

8 Sosyal Medyada Paylaşım Butonları Kullanın

İnternet dünyasına sonradan katılan sosyal medya platformlarının bugün SEO'ya etkisi oldukça fazladır. İçerikleriniz ne kadar çok kişi tarafından beğenilir ve paylaşılırsa sayfalarınız o kadar çok ziyaretçi çekecektir. Bunun için yapmanız gerek sosyal medya paylaşım butonlarını içeriklerinizin giriş veya sonuç kısmına yerleştirmenizdir. Facebook, Whatsapp, Instagram ve Twitter ülkemizde oldukça popülerdir. Bu butonları web sitenizden eksik etmeyin :)

9 Site İçi Link Yapısına Önem Verin

Sitenizin sayfaların bir birleri arasında link vermek oldukça önemlidir. Genellikle web sitelerin anasayfaları ve kategori/hizmet sayfaları en çok ziyaret edilen sayfalardır. Yeni oluşturduğunuz sayfadan anahtar kelimenizi kullanarak popüler sayfalarınıza linkler vererek bu sayfaları güçlendirebilirsiniz.  Ayrıca yeni blog yazılarınızdan çok önceden oluşturduğunuz eski sayfalara linkler vererek onları da canlı tutabilirsiniz. Farklı sitelere link verme durumunda arama motoru botlarının sitenizden çıkmasını önlemek için linkinizde rel="nofollow" özelliğinin olmasına özen gösterin.

10 Sayfanızda SSL Sertifikası (Güvenli Url) Bulunsun

Web sayfalarında SSL sertifikası olup olmadığına tarayıcıların adres çubuğuna bakarak anlayabilirsiniz. SSL sertifikaları ziyaretçi ile kendi siteniz arasındaki bağlantının güvenliğini olduğunu anlamını taşır. Kullanıcılar için önemli olduğu kadar SEO için de oldukça önemlidir. Google'ın 2014 yılında yaptığı duyuruya göre SSL sertifikalarını bir SEO kriteri olarak gördüğünü resmi olarak açıklamıştır. 


Yazdır  l