HIZLI ERİŞİM

İçerik yapılandırması

Web tasarım düzeni, birçok yönden ihtiyacımız olan içeriğin en iyi nasıl görüntüleneceğine dair bir tartışmadır. Ürünün ne yapması gerektiğini, neyi göstermesi gerektiğini bildiğimizde, neyin önemli olduğunu anlamaya başlayabiliriz. İçeriğin kendisinin sadece görsel olarak güzel değil aynı zamanda ikna edici, verimli ve anlaşılması kolay bir şekilde sunulması gerekir.

Birkaç web tasarım konsepti burada büyük rol oynar. İçerik yapılandırması, ürünün bilgi mimarisi ve görsel hiyerarşisi ile yakından ilişkilidir. Bir yandan bilgi mimarisi, içeriğin en önemli parçalarını belirleyecek ve farklı parçaların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu tanımlayacaktır. Oradan, web tasarımcıları içeriğin görsel hiyerarşisini koruyan bir düzen oluşturmaya başlayabilir.

Düzen gerçekten de görsel hiyerarşiyle çok yakından ilgilidir. Bu hiyerarşi önemlidir, çünkü kullanıcılara dikkatlerini neye odaklamaları gerektiğini söyler ve tüm sayfanın okunmasını ve anlaşılmasını kolaylaştırır. Tüm öğeler tamamen aynı boyutta ve renkte olsaydı, son derece kafa karıştırıcı ve herhangi bir şey bulmak zor olurdu. Tasarımcılar göze rehberlik etmek için hiyerarşiyi kullanır ve önemli parçaları ilgi odağı haline getirir.

Bu nedenle web tasarım düzeni kavramı yalnızca görsel olarak hoşa gitmez. İnsan gözünü ve içerikle karşılaştıklarında insanların nasıl tepki verdiğini anlamak için gerçek bir bilim var. Önce önemli kısımları görmelerini, ardından içeriğin geri kalanında onlara rehberlik etmelerini istiyorsunuz. İdeal olarak, gördüklerinin dikkatlice planlanmış bir yapısı olduğunu fark etmeyen kullanıcılar için kolay olmalıdır.

 

Görsel denge

Web tasarım düzeni her zaman görsel olarak dengeli olmalıdır – ancak pratikte bu ne anlama geliyor? Tasarım dünyasında, ekranda gördüğümüz her şeyin belli bir ağırlığı olduğu biliniyor. Bu ağırlık, bir öğenin büyük olması, parlak ve renkli bir düğme veya başlık alanına hakim olan karmaşık bir yazı tipi olabilir. Bunların hepsi web tasarımcıları için geçerli yollar ancak bu oyunun kuralları da var.

Tasarımcıların aradığı denge, görsel ağırlığın nasıl dağıtılacağını bilmekten gelir, bu nedenle ekranın hem okunması kolay hem de insanlara bunaltıcı gelen şeylerden kaçınmak gerekir. Bazı tasarımcılar, bir odadaki mobilyalar veya bir bahçedeki bitkiler gibi benzetmeler kullanır – hepsini aynı köşeye atmak işe yaramaz. Bunu yaymak, insanların takdir edebileceği belirli bir uyum yaratmak istiyorsunuz. Web tasarım düzeni aynı şeyi dijital ürünlere de yapar.

Görsel dengeyi koruyan bir düzen tanımlamaya çalışırken tasarımcıların her zaman göz önünde bulundurması gereken birkaç faktör vardır.

İlk olarak, hizalama. Bu, tasarımcıların ağır öğeleri farklı köşelere yayarak denge oluşturmak için kullanabileceği düzendeki öğelerin konumunu ifade eder. Web tasarımcıları burada gerçekten yaratıcı olabilir ve kullanıcılarla iletişim kurmak için kasıtlı olarak hizalanmış (veya hizalanmamış) öğeleri kullanabilir. Örneğin, hepsi mükemmel bir hizalama ile birbirine yakın konumlanmış birçok küçük öğe, kullanıcılara bu öğelerin doğada yakından bağlantılı olduğunu bildirir.

İkincisi, simetri. Web tasarımcıları simetriyi kullanarak dengeli bir tasarım oluşturabilir ve eşit ağırlıkta hizalanmış öğeler göz üzerinde rahatlatıcı bir etki yaratır. Benzer bir notta, tasarımcılar bu kuralı, ona isyan ederek, sinirli ve güçlü bir şey yaratmak için de kullanabilirler. Asimetrik tasarımlar, onlara modern bir his vererek daha dramatik ve etkileyici tasarımlara neden olabilir. İşin püf noktası, görsel olarak dengeli bir asimetrik ürün sunmaya devam etmek.

 

Neyin önemli olduğunu vurgulayın

Daha önce de belirttiğimiz gibi, web tasarım düzeni, kullanıcının dikkatini gerçekten önemli içeriğe odaklamakla ilgilenir. Alan tahsisi ile tasarımcılar, neyin önemli olduğuna büyük önem verebilirler. Tasarımcılar, sayfanın öncelikli olarak önemli unsurunu kullanıcılara birçok şekilde iletebilirler. Renk seçimi, öğelerin etrafındaki boş alan veya öğe ile arka plan arasındaki kontrast gibi şeylerdir.

Bununla birlikte, tasarımcıların kullanıcılara sayfada gerçekten neyin önemli olduğunu söylemelerinin ana yollarından biri orantıdır. Genel bir kural olarak, önemli şeyler daha büyük bir boyutta görüntülenir ve tasarımda çok daha fazla yer kaplar. Bu, özellikle önemli unsurların oranlarını ikincil olanlara kıyasla düşündüğümüzde geçerlidir.

Web tasarım düzeni, tasarımcıların her sayfadaki ana öğeleri veya en önemli bilgi parçalarını daraltmasını gerektirir. Önceliklerin doğru olması çok önemlidir çünkü tasarımcıların neye vurgu yapacağını belirleyecektir. Tasarımcılar, neyin en önemli olduğunu ve sayfanın nihai amacının ne olduğunu tam olarak öğrendikten sonra, gerçekten ikna edici bir web tasarım düzeni oluşturmaya odaklanabilirler.

 

Boşluk ve görsel rahatlama

Web tasarım düzeninde boşluk kesinlikle önemlidir. Boşluğun en önemli rollerinden biri, görsel hiyerarşinin açık olmasına izin vermektir. Tasarımı gören insanlar, bilgi parçalarının bağlantılı olup olmadığını veya iki öğenin bazı özellikleri paylaşıp paylaşmadığını, aralarında veya etraflarında ne kadar boş alan olduğuna göre sezgisel olarak söyleyebilirler.

Doğru miktarda boş alana sahip olmak, daha iyi okunabilirlik sağlar, çünkü kullanıcıların hepsini aynı anda bombalayan milyonlarca küçük ayrıntısı yoktur. Web tasarımcıları, kendileri için çizdiği yola odaklanmakta özgürdürler.

Görsel uyum ve denge kavramıyla yakından bağlantılı olan boş alan, kullanıcıların dikkat dağıtma konusunda endişelenmeden içeriğe odaklanmasını sağlar.

Tasarımcıların web tasarım düzeninde çok fazla boşluk kullanmasının bir diğer önemli nedeni, insanların ancak bu kadarını alabilmesidir. Bir şeyi ilk kez okumanın, ne dediğini ve ne anlama geldiğini anlamanın getirdiği belli bir zihinsel çaba vardır. Bu, bilişsel çaba adı verilen bir kavramdır. Kullanıcıların tasarımı kullanmak için ne kadar çaba harcaması gerektiğini ifade eder.

Boşluk, bu bilişsel çabayı düşük tutmanın harika bir yolu olabilir. Öğelere ve bilgilere öncelik vererek ve etraflarında bolca boş alan bırakarak, sayfanın kullanıcıları bunaltmamasını sağlıyoruz. Çok fazla öğe varsa, yanıp sönen renkler varsa, hareketli grafikler varsa ve boş alan yoksa, çoğu kullanıcı çekip gidecektir.

 

Tekrarlama

Deneyimli tasarımcılar, web tasarım düzeninde yinelenen öğelerin ve düzenlemelerin her zaman bir sorun olmadığını bilirler. Bazen bir güçtür. Bu, özellikle çok fazla içerik, çok fazla sayfa tasarımı tutması gereken büyük ürünler için geçerlidir. Belirli şeyleri stratejik bir şekilde tekrarlayarak, tüm tasarımı bir araya getirebilir ve ona bir tutarlılık hissi verebiliriz.

Burada birkaç kavram devreye giriyor. İlk olarak, tüm tasarımcılar, aynı tasarıma kaç tane benzersiz öğe ve stil ekleyebileceğinizin bir sınırı olduğunu bilir. Belli bir noktadan sonra görsel olarak yoruyor ve ürünü kullanmak için gereken bilişsel eforu artırıyor. Ve böylece, tekrarlama genel olarak web tasarımının bir parçasıdır.

İkincisi, marka kimliği ve tasarım sistemleri fikrimiz var. Web tasarım düzeni, kesinlikle ürünün marka kimliğinde yer alabilir ve tasarımın kişiliğine katkıda bulunabilir. Ürün büyüdükçe, aynı kimliği tutarlı bir şekilde sürdürmek zor olabilir. Bu nedenle, birçok tasarım ekibinin yalnızca bir renk paletini değil, tüm yerleşimleri içeren tasarım sistemleri vardır.

Bu, herhangi bir tasarım ekibi üyesinin bu temel web tasarım düzenlerini alıp ürünün görsel kimliğini koruyan bir sayfa oluşturmak için kullanabileceği anlamına gelir. Bu, tasarım süresini kısaltmak ve tasarımcıların güvenebileceği belirli bir tekrarlama modeli oluşturmakla ilgilidir.

 

 

 

 


Yazdır  l