HIZLI ERİŞİM

1. Izgara düzeni

Web sitesi tasarımı, bazen tüm içeriği aynı anda görüntüleme ihtiyacıyla bile, çok sayıda içerikle ilgilenme eğilimindedir. Bu nedenle birçok tasarım ekibi, çok sayıda içeriği düzenli bir şekilde sunmak için modüler kartlar kullanarak ızgara düzenine dayanır.

Bir ızgara web sitesi düzeni kullanmanın en iyi yanlarından biri, getirdiği özgürlüktür. İçerik genellikle organiktir ve büyümeye, değişmeye eğilimlidir. Bir kart UI sistemi ile tasarımcılar, çok fazla çalışma gerektirmeden uyarlanabilecek esnek bir şey yaratabilirler. Modüler yapısı ile grid sistemi simetrik veya asimetrik, minimal veya detaylarla dolu olabilir. Uzun vadede hayatta kalabilecek bir web sitesi düzeni tasarlamak için burada büyük bir marj var.

Buradaki hile, kartların bile hala çok fazla bilişsel çabayı temsil edebileceğini anlamaktır. Kartlar arasında çok fazla boş alan bırakmak ve her kartın sahip olduğu metin veya görsel miktarını sınırlamak istiyorsunuz. Bu şekilde, kullanıcılar, farklı renklerle yanıp sönen 12 kare ile bombardıman edilmek yerine, ızgara sistemini alabilirler.

2. Bölünmüş ekran düzeni

Ekranın üst kısmını ikiye bölmek, dramatik görseller sunmanın ve web sitesinin verimliliğini en üst düzeyde tutmanın popüler bir yoludur. Bazı web siteleri, kullanıcıları eşit derecede önemli iki seçenek arasında hızlı bir seçim yapmaya teşvik etmek için bu düzeni kullanır. Bu, kullanıcıyı bir şeye karar vermeye zorlamanın ikna edici bir yolu olabilir ve aynı zamanda simetrik yerleşimi ile görsel olarak hoş olabilir.

Diğer web siteleri, yalnızca güçlü bir satış konuşması sunmak için bölünmüş ekran düzenini kullanır. Kullanıcılar, iki seçenek arasında seçim yapmak yerine, bir tarafı güçlü bir görsele sahipken, diğer tarafı metin tabanlı bir perdeye sahiptir. Tüm düzen, modern veya klasik olabilir, oradaki herhangi bir stile veya trende son derece uyarlanabilir.

3. Öne çıkan görsel

Web siteleri için öne çıkan görüntü düzeni, daha önce bahsettiğimiz vurgu kavramıyla çok oynuyor. Sayfanın üst kısmının odak noktası büyük bir resim olduğundan, tasarımcılar kullanıcıların resme ve ne söylediğine veya ne anlama geldiğine dikkat etmelerini sağlar.

Öne çıkan bir görsel kullanmanın en güzel yanlarından biri, tonu ayarlamak için kullanılabilmesidir. Kullanıcıların odaklanacağı ilk şey olan tasarımcılar, tüm web sayfasını yakalayan mükemmel görüntüyü oluşturabilirler. Gazeteler ve bloglar gibi haber amaçlı web sitelerinde yaygın olarak kullanılır.

4. Zig-Zag düzeni

Zig-zag web sitesi düzeni, temel olarak tüm düzeni bir okuma düzenine göre oluşturuyor. Buradaki fikir, çoğu kullanıcının bir web sayfasını yukarıdan aşağıya okumak için gereken zamanı gerçekten harcamamakla birlikte, içeriği taramalarıdır. Bu tarama genellikle bir desenle yapılır, Z deseni en yaygın olanlardan biridir.

Kullanıcıların Z kalıbıyla içerik taraması çok yaygın olduğu için, aynı yapıya sahip bir web sitesi düzeni oluşturmanın faydalı olabileceği mantıklıdır. Kullanıcıların içeriği gerçekten görmelerini sağlayarak aradıklarını bulma şanslarını artırırsınız.

Bu web sitesi düzeni aynı zamanda tekrarlama kavramıyla da ilgilenir. Web sitelerinin, ekranın değişen kenarlarında aynı düzeni tekrarlayarak bir zikzak deseni oluşturması normaldir. Web sitesi düzeni tasarımına bu yaklaşımda yanlış bir şey yok – tekrarlama iyi olabilir!

5. F-desen düzeni

Z okuma kalıbına benzer şekilde, F okuma kalıbı da web tasarımında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu, temel olarak, kullanıcıların içeriği tararken sol tarafa odaklanacağı ve ardından gördükleri içeriğe bağlı olarak sağa gireceği anlamına gelir.

Web sitesi düzeni tasarımı söz konusu olduğunda, bu genellikle önemli bilgilerin veya öğelerin sol tarafa gitmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, örneğin alışveriş öğesi filtreleri durumunda, kullanıcıların onlarla etkileşim kurmasını daha olası hale getirir. Daha metin odaklı bir tasarımla uğraşıyorsak, kullanıcıların metnin önemli kısımlarını solda bulabilmeleri için yazının yerinde olduğundan emin olmak istersiniz.

 

 

 


Yazdır  l